MAZDA ÎMPLINEȘTE 100 DE ANI O POVESTE UNICĂ

MO­TIVAȚI DE PRO­VOCĂRI

Mazda și-a început călătoria ca fabricant de produse din plută și a făcut față provocărilor de a se reface și de a reconstrui comunitatea din Hiroshima după Al Doilea Război Mondial. De atunci, nu numai că acceptăm provocările, dar suntem motivați de acestea. Descoperă reperele noastre – cum ar fi o victorie binemeritată la Le Mans și află cum a definit istoria noastră abordarea unică în ceea ce privește designul auto și performanța centrată pe șofer.

 

Logo_200x200.png

SPIRITUL MUKAINADA

Am fost acolo când orașul nostru natal Hiroshima a trecut prin cele mai grele momente, făcând față acestei provocări și tuturor provocărilor care au urmat pentru a ajuta la crearea unui viitor mai bun. Acest spirit continuă să ne motiveze și în prezent.

DESIGNUL KODO: SUFLETUL MIȘCĂRII

Insuflăm personalitate fiecărui element al mașinilor noastre. Datorită designului nostru centrat pe factorul uman, fiecare Mazda pare să fie creată special pentru tine, stimulându-ți toate simțurile – este unică, dinamică, vie.

PRECIZIA TEHNOLOGIEI

Ceea ce altora li se pare imposibil pe noi ne motivează. De aceea Mazda a pornit o revoluție și a dus mașinile la nivelul următor redefinind totul, de la motor și transmisie la eficiența consumului de combustibil.

momente din istoria Mazda

1920

De la început, am creat mașini care te fac să te simți mai bine, fie că este vorba de nerăbdarea pe care o simți atunci când urci, adrenalina condusului sau bucuria care rămâne după ce cobori. Ne punem tot sufletul în tot ceea ce creăm. Acestea sunt doar câteva dintre cele mai importante momente ale noastre.

camion cu trei roți

1931

Primul vehicul Mazda a fost un camion cu trei roți, care semăna cu o motocicletă cu o platformă de camion deschisă. Numită Mazda-Go, este probabil prima așa-numită "autoricșă". Sigla Mitsubishi este vizibilă pe rezervorul de combustibil, deoarece vehiculele Mazda au fost distribuite prin rețeaua Mitsubishi până în anul 1936.

 

r360 coupe

1960

Prima Mazda a fost un coupé cu 2 uși și 4 locuri, cu un motor de 356cc, răcit cu aer, de 16 CP. Datorită reducerii semnificative a greutății (380 kg), avea un consum fără precedent de 3 l/100 km. A avut un succes atât de mare, încât Mazda a cucerit o mare parte din piața automobilelor ușoare din Japonia după doar câțiva ani.

 

mazda cosmo sports

1967

Primul vehicul cu motor rotativ Mazda 110 cai putere, o viteză maximă de aproximativ 185 km/h și parcurgea 400 m în 16,3 secunde. Cu acest vehicul sport ușor, Mazda a lansat cu succes motorul rotativ Wankel, care a devenit parte a ADN-ului "greutate mai mică, putere mai mare" al companiei.

savanna rx-7

1978

Conceput pe baza conceptului simplu al "plăcerii de a conduce", modelul RX-7 de 105 de cai putere avea o manevrabilitate remarcabilă și a ajuns de cinci ori pe lista "Primelor zece" vehicule Car and Driver. Era singura mașină japoneză carea avea faruri escamotabile, ceea ce reducea rezisntența aerodinamică.

fundația mazda

1984

Mazda a creat Fundația Mazda ca o modalitate de a răsplăti comunitatea. Compania donează nu numai bani, ci și timp. Fundația sprijină organizațiile non-profit, cum ar fi Challenged Athletes Foundation, Second Harvest Food Bank și After-School All-Stars.

 

mazda mx-5 miata

1989

Lansarea legendarului roadster Mazda: o mașină sport simplă și ușoară, care asigură plăcerea pură de a conduce, datorită devizei stricte de design Jinba ittai, care vizează comuniunea dintre șofer și mașină. Cu peste un milion de unități produse până în prezent, MX-5 a câștigat și continuă să câștige inimile multor fani.

mazda 787b no.55 câștigă le mans

1991

În 1991 Mazda a devenit primul producător auto japonez care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans. Victoria a marcat și o altă premieră: prima victorie obținută cu un motor rotativ. În 1974 Mazda a participat pentru prima dată la o cursa de anduranță. Au urmat alte participări în 1979 și din 1981 până în 1991, câștigând la a 13-a încercare.

 

zoom-zoom

2002

După ce s-a dovedit a fi un succes în America de Nord, Europa și Australia, Mazda a introdus mesajul mărcii sale  “Zoom-Zoom”, la salonul auto de la Tokyo, în Janponia. Sloganul transcende barierele lingvistice și comunică bucuria mișcării și legătura emoțională cu mașinile, văzută prin ochii unui copil.

 

designul KODO - "Sufletul Mișcării"

2010

Mazda anunță noua temă de design KODO, care surprinde senzația de mișcare, chiar și de pe loc. Conceptul a fost dezvăluit împreună cu o mașină concept care întruchipa tema – Mazda Shinari. Numele se referă la aspectul unui corp care se transformă pentru a genera o accelerație bruscă.

 

tehnologia skyactiv®

2010

Mazda a lansat o nouă denumire colectivă pentru tehnologiile sale de bază pentru vehicule. Tehnologia cuprinde totul, de la motoare la transmisii, caroserie și șasiu. Tehnologia Skyactiv poate fi considerată o combinație perfectă și frumoasă de performanță și eficiență.

 

mazda mx-5 miata câștigă mașina anului

2016

În 2016, Mazda MX-5 Miata a fost declarată Mașina anului pe plan global și a câștigat Premiul mondial pentru design auto. Comisia de selecție a fost formată din jurnaliști auto din toată lumea. Mașina a obținut un echilibru aproape perfect 50/50 cu șoferul la volan.

Generația a 7-a

2018

Filosofia de design KODO, sufletul mișcării - a evoluat spre un nou nivel, denumit mașina ca artă. Este o orientare spre estetica japoneză, spre minimalism și eliminarea elementelor inutile, ceea ce lasă loc unui joc impresionant de lumini și umbre. Noua Mazda3 arată două personalități distincte, hatchback-ul este sportiv, seducător și dinamic, iar sedanul este suplu, rafinat și elegant.

A 30-a aniversare mazda mx-5

2019

Mazda MX-5 și-a sărbătorit a 30-a aniversare cu un SVP uimitor. Atuurile ediției universare au inclus un lac special în culoarea Racing Orange, noua tehnologie Skyactiv-G cu 184 de cai putere și bucuria incomparabilă de a conduce legendara Miata.

 

skyactiv-x

2019

Skyactiv-X este un motor care schimbă totul, arzând benzina mai eficient prin aprinderea prin compresie controlată cu scânteie (SPCCI). Mai multă putere, mai puține emisii, mai puțin combustibil. O deplasare și mai bună, fără compromisuri. SPCCI combină eficiența diesel privind consumul de combustibil cu elasticitatea unui motor pe benzină.

 

Primul vehicul electric mazda: mazda mx-30

2019

Primul vehicul complet electric este calibrat precis pentru o distribuție aproape perfectă a greutății 50/50. Creată pentru cerințele zilnice, mașina asigură o experiență de condus îmbunătățită, dar familiară. Interior superb cu materiale durabile, de înaltă clasă, exterior remarcabil cu uși frestyle. 

 

SPIRIT DE LUPTĂTOR

SFIDĂM CONVENȚIONALUL ÎN FIECARE ZI

Orașul natal al Mazda, Hiroshima, este cunoscut pentru spiritul său incredibil de combativ. Ca o pasăre Phoenix renăscând din cenușă, locuitorii Hiroshimei și-au reconstruit din temelii orașul iubit. Această putere este cea care ne inspiră și ne alimentează pentru a continua să sfidăm convenționalul, în fiecare zi.

DESIGNUL KODO/SUFLETUL MIȘCĂRII/VISION RX

FRUMUSEȚE, EFICIENȚĂ ȘI PERFORMANȚĂ LA UN LOC

DESIGNUL KODO: SUFLETUL MIȘCĂRII

Filosofia de design Mazda a cucerit inimile a milioane de șoferi din întreaga lume, care apreciază combinația dintre estetică și plăcerea de a conduce. Abordarea noastră încărcată de emoție în ceea ce privește designul auto a câștigat peste 350 de premii pentru design și inovație, de la râvnitul premiu Red Dot Design până la Mașina anului What Car?. Atingerea umană este cea care ne ajută să creăm mașini care dau oamenilor emoții adevărate, nu doar îi duc la destinație.

MĂI­ESTRIE

La fel cum un artist vrea să provoace un răspuns din partea publicului său, noi dorim să proiectăm mașini care stârnesc emoțiile șoferilor. Doar mâinile umane pot face acest lucru, așa începe de procesul nostru, cu modele sau forme de argilă frumoase, care ne stârnesc curiozitatea. Cu precizie și grijă, meșterii noștri Takumi transpun cu răbdare aceste viziuni în mașini gata de producție. O numim arta fabricației Mazda.

AR­T­IZ­AN MODE­LAT­OR DE AR­GILĂ

La Mazda, designul începe cu argila. Pur și simplu nu există un înlocuitor. Liniile ideale se dezvăluie în argilă, și doar atunci adăugăm designul asistat de calculator. Profităm de avantajele ambelor opțiuni pentru a crea modele unice atrăgătoare.
 

MAES­TRU AL VOPSELEI

TAKUMI NURI este abordarea Mazda de a aduce la viață frumusețea designului Kodo cu o profunzime bogată, care evidențiază fiecare curbă și linie. Mișcările meticuloase ale mâinilor maeștrilor vopselei și expertiza designerilor de culori nu încetează niciodată să vrăjească inimi.

MOTOR ROTATIV

Motorul rotativ a fost prima inovație care a apărut datorită așa-numitului spirit deschis la provocări al Mazda. Mulți alți producători auto au considerat acest lucru imposibil, dar Mazda a mers mai departe. Am introdus tehnologia în producția de serie și am redus la tăcere toți criticii, creând o mașină sport care a câștigat cursa tradițională de 24 de ore de la Le Mans.

skyactiv-x

Motorul pe benzină Skyactiv-X este revoluționar: Primul motor pe benzină din lume care utilizează aprinderea prin compresie, având ca rezultat o economie excelentă de combustibil, accelerare lină și o capacitate sporită de condus. Consum de combustibil redus cu până la 20 % și cuplu cu 30 % mai mare. Primul motor pe benzină comercial cu aprindere prin compresie controlată cu scânteie (SPCCI) combină avantajele tehnologiei pe benzină și motorină într-un singur motor.

electric

Mazda asigură plăcerea de a conduce, indiferent dacă este vorba de o mașină electrică sau de un model cu motor termic. Modelul MX-30 încorporează o performanță de condus Jinba-ittai evoluată și un design centrat pe factorul uman – pentru 100 % plăcere și 0 % CO2. O distribuție aproape ideală a greutății și un centru de greutate jos, cu bateria în partea inferioară a vehiculului, asigură un comportament de condus natural, liniar, fără a pierde avantajele unei mașini electrice.